Wojciech Szymański
Aktualnie pracuję w agencji interaktywnej Ideo Sp. z o.o. gdzie jestem Dyrektorem Działu Marketingu Internetowego. Teraz po blisko 7 latach pracy muszę stwierdzić, że decyzja o aplikowaniu do Ideo była jedną z lepszych w moim życiu. W firmie zaczynałem od poziomu zero, czyli wykonywania prac najbardziej żmudnych i monotonnych, natomiast z biegiem czasu wraz z nabywaniem wprawy i doświadczenia powierzano mi coraz ambitniejsze zadania.
Po kilku miesiącach pracy i niezliczonej ilości rozmów z Zarządem firmy udało mi się przekonać szefów do otworzenia odrębnego wydziału firmy specjalizującego się pozycjonowaniu w wyszukiwarkach. Tym sposobem stałem się kierownikiem jednoosobowego działu. Początkowo sam zajmowałem się pozycjonowaniem, czyli główną usługą działu, marketingiem, przygotowywaniem ofert itp. Z naszą ofertą trafiliśmy w idealny czas, kiedy promocja w wyszukiwarkach stawała się coraz bardziej popularna, a jednocześnie rynek nie był jeszcze nasycony firmami oferującymi podobne usługi. Szybko udało się pozyskać kilkunastu kluczowych klientów, z którymi zresztą współpracujemy do dziś. Wraz z nowymi umowami konieczne było zwieszanie zatrudnienia i rozwój kompetencji nie tylko z samego zakresu promocji w wyszukiwarkach. Ciężka praca po kilkanaście godzin na dobę, dziesiątki spotkań, tysiące godzin spędzonych przy Excelu nad raportami i analizą sytuacji na rynku oraz w samym dziale sprawiły, że aktualnie z naszych usług SEM korzysta ponad 300 klientów, a ilość zatrudnianych specjalistów niedługo będzie większa niż w chwili gdy zaczynałem pracę w Ideo.
Ponieważ chcę się nieustannie rozwijać, postanowiłem sprawdzić się w roli trenera/wykładowcy. Nieoczekiwanie, sposób w jaki opowiadam o bliskich mi tematach spodobał się słuchaczom. Aktualnie prowadzę zajęcia oraz szkolenia z zakresu promocji w wyszukiwarkach, e-PR, e-marketingu, usability oraz findability między innymi na takich uczelniach jak: Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie, Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie oraz Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie.
Udało mi się także napisać kilka książek. Najbardziej dumny jestem z pozycji E-marketing – kompendium dla menadżerów. Jestem także współautorem takich klasyków w branży PR jak Leksykon Public Relations oraz Badania i pomiar efektów w PR.
Od 10 lat mojego związku z internetem, w tym blisko 7 lat pracy w Ideo kieruję się zasadą: jeśli cokolwiek robisz, rób to z pasją, oddaniem i uporem. Tylko w takim przypadku uda Ci się pokonać wszystkie problemy, a każdy dzień będziesz witał z uśmiechem na ustach. Należy też pamiętać o tym, że nie ma na świecie takiej rzeczy, której nie można osiągnąć pracą. Nic nie leży poza jej zasięgiem.
Korzystając z okazji, chciałbym w tym miejscu podziękować wszystkim, którzy w mniejszy lub większy sposób przyczynili się do tego, czym zajmuję się teraz pod względem biznesowym. Mam tu głównie na myśli Darka Tworzydło, który wprowadził mnie w świat PR, Arka Michno i Ziomka Michno, którzy dali mi szansę w Ideo i w ogromny sposób wpłynęli na mój rozwój. Dziękuję także Mateuszowi Tułeckiemu i Grześkowi Mazurkowi, którzy dali mi możliwość sprawdzenia się jako wykładowca. Tych wspaniałych osób jest jeszcze mnóstwo, jednak na wyliczenie ich wszystkich potrzebne jest więcej czasu i znacznie więcej miejsca.
Sukcesy
Absolwentów
Za pośrednictwem serwisu pragniemy wspierać inicjatywy absolwentów, promować Ciebie i Twoje osiągnięcia – nie tylko te dotyczące kariery zawodowej. Będziemy dumni mogąc zamieszczać informacje o Twoich sukcesach. Chcemy, by te publikacje były inspiracją dla pozostałych członków Klubu Absolwenta i stanowiły motor napędowy ich działań.
Klub Absolwenta
Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania
w Rzeszowie
ul. Sucharskiego 2, 35-225 Rzeszów,
pokój 45, tel. 17 866 13 18, 17 866 11 55
fax: +48 17 866 12 32